איך מועמד יכול ליצור יתרון מול מתמודד אחר על אותו תפקיד

שוק העבודה הנוכחי רווי למדי. כלומר, גם אם אתם חושקים בתפקיד בכיר ויש לכם לא מעט כישורים, אתם לא לבד. סביר להניח שבדיוק על התפקיד שבו חשקה נפשכם מתמודד לפחות עוד מישהו נוסף, ראוי בהחלט. אפשרי שיש אפילו יותר ממתמודד נוסף על התפקיד.מכיוון שרק אחד יכול לזכות בתפקיד, אתם צריכים לדעת כיצד ליצור לעצמם יתרון. באדיבות המומחים לגיוס של חברת כוח האדם לין ביכלר, קבלו כמה דרכים טובות מאוד שיעזרו לכם ליצור לעצמכם יתרון.

ערכו תחקיר מקדים אודות המעסיק והתפקיד

לא כל חברת השמה תזכור לציין בפניכם את הפרט החשוב הזה: לפני שאתם מגיעים לריאיון עבודה ואפילו כבר בשלב כתיבת קורות החיים, בררו פרטים אודות המעסיק. בעידן המידע והאינטרנט, קל יותר מתמיד לברר פרטים רבים מספור. לא צריכים בשביל זה להיות עיתונאים חוקרים. כאשר אתם מגיעים מוכנים, מבינים מיהו המעסיק, מהי התרבות האירגונית ואפילו מהו פרופיל התפקיד, אתם יוצרים רושם טוב. למעשה, אתם יוצרים רושם מצוין.

קורות חיים שמושכים את העין

כשאתם אתם מכינים קורות חיים, השתדלו למשוך את העין. נהגו ביצירתיות, אבל לא בהגזמה. קורות החיים אינם חיבור יצירתי ובכל זאת, נסו להעביר משהו מעצמכם בין השורות. העבירו את הייחוד שלכם, במונחים שידברו אל מי שעובר על קורות החיים. אם אתם מזכירים משהו שלא נראה קשור למשרה ולתפקיד, כי זהו דבר שמייחד אתכם, עשו את החיבור המבוקש עם סוג המשרה או עם המעסיק. למשל, אם יש לכם חגורה שחורה באומנות לחימה, ציינו זאת בהקשר לכך שאתם בעלי מוטיבציה ויכולת להשיג מטרות מאתגרות לטווח הארוך.

הכנה מוקדמת למבחני מיון

מקובל שמעסיקים נוהגים לשלוח מועמדים סופיים למשרות נחשקות למבחני מיון. לכאורה, אלה לא מבחנים שניתן להתכונן אליכם כמו אל מבחני בית הספר או לפסיכומטרי. למעשה, ניתן בהחלט להתכונן אליהם בצורה טובה למדי. במבנים כאלה יש שלבים שונים, מבחני מחשב, סימולציות בקבוצה, משימות צוות.

היו מוכנים לענות גם על שאלות קשות

כאשר אתם מתמודדים על תפקיד, כמעט תמיד תתבקשו לענות על שאלות קשות, שעלולות לגרום לכם לנוע על הכיסא באי נוחות. אל תתעלמו מהאפשרות הזאת והיערכו לזה מראש. אגב, לא כל שאלה שנחשבת קשה למישהו אחר תיראה כקשה עבורכם (ולהפך).כמה דוגמאות: יתכן שתתבקשו לציין חסרונות שלכם, בעיני המעסיק הקודם. יתכן שתישאלו מדוע עזבתם תפקיד קודם או אילו תכונות שליליות יש לכם. חשבו היטב ומראש על השאלות הללו.נסחו את התשובה בצורה גלוית לב מצד אחד גם אם חיובית ככל האפשר מצד שני.עוד דוגמא: אם עד עכשיו שיניתם הרבה מקומות עבודה סביר שתישאלו על כך. תוכלו לציין שכעת אתם רוצים "להתיישב" במקום אחד, ציינו את יכולת ההסתגלות המהירה שלכם לשינויים ושימו על השולחן את הרצון הנוכחי שלכם להתבסס בארגון לאורך זמן.

דעו לשווק את עצמכם

יתכן שהמשרה שמעניינת אתכם איננה משרה במכירות. אך גם אם אינכם אנשי מכירות בנשמה, זכרו את הדבר הבא – התמודדות על משרה זו בעצם עבודת מכירה חשובה ביותר. אתם מוכרחים לדעת לשווק ולמכור את עצמכם למעסיק. הרבה מועמדים מרגישים סוג של אי נוחות או מבוכה להציג את עצמם באור חיובי מאוד. אמנם לא צריך להגזים, אך אם תדעו לבצע הצגת יתרונות בצורה מוחשית, יפה ומנומקת, תייצרו יתרון מאוד גדול על פני מתמודד אחר על התפקיד.

לבוש וייצוגיות

הקפידו להגיע למפגש עם המעסיק או עם המראיין, כשאתם נינוחים ככל האפשר. התלבשו בצורה ייצוגית. הכלל הוא להתלבש מעט מכובד יותר מכפי שמצופה מעובד באותו תפקיד (שאותו אתם רוצים לאייש). השתדלו לישון בלילה שלפני כן היטב והגיעו רעננים. הרושם הראשונה שלכם כמעט בלתי ניתן לשינוי. כלומר, מועמד שכבר בכניסתו לחדר נראה מרושל או לא ממוקד נפסל כמעט מיד.

שימו לב לשפת הגוף

מראיינים מקצועיים יודעים לקרוא שפת גוף. בעזרת מעט הכנה, תוכלו לסגל לעצמכם תשומת לב גבוהה לשפת הגוף שלכם. הקפידו לשדר ביטחון עצמי ונינוחות, אך לא יוהרה או זלזול. שדרו פתיחות, הקפידו לחייך, אל תשבו מול המראיין עם ידיים שלובות בנוקשות. כשהגוף משדר חביבות וביטחון, זהו יתרון חשוב מאוד.

עוד טיפים בנושא

שאלות נפוצות בראיון עבודה

ראיון עבודה הוא אחד השלבים המכריעים ביותר בקבלת העובד לתפקיד. במהלך הראיון המראיין עומד על טיבו של המועמד, התאמתו לתפקיד ולארגון ונכונותו לבצע את המשימות

קראו עוד »

ראיון עבודה טלפוני

לפני שמתקבלים לעבודה חדשה, נדרש כל מועמד לעבור בהצלחה כמה שלבים. אחד מהשלבים הראשונים, הינו ביצוע ראיון באמצעות הטלפון. בשביל מי נועד ביצוע הראיון? כפי

קראו עוד »

שאלות בראיון עבודה

פניתם לחברת השמה או חברת משאבי אנוש? שוחחתם עם מגייס או רכז משאבי אנוש בטלפון והזמינו אתכם לריאיון עבודה? אין ספק שאתם בדרך הנכונה! לפני שתתחדשו בקריירה מובילה,

קראו עוד »