למה כדאי לחפש עבודה בלוח דרושים אינטרנטי?

על רקע שוק העבודה הדינמי קל לראות שחיפוש עבודה של היום שונה מאוד מחיפוש העבודה שהיה נהוג לפני שנים לא רבות. אם בעבר היה נהוג לעבוד במשרה מלאה או בחצי משרה, כיום הגמישות רבה הרבה יותר וגם לסטודנטים, לאימהות, או לאנשים שמחפשים משרה נוספת, הרבה יותר קל למצוא את מבוקשם.
שינוי נוסף ניכר בכלי לחיפוש עבודה המכונה "לוח דרושים". אם בעבר נהוגים היו בעיקר לוחות בעיתונות, הרי שכיום דווקא לוח דרושים אינטרנטי תפס את הבכורה. תופעה זו מוסברת בשל היתרונות הרבים של מציאת משרה מתאימה באופן מקוון.

הזמינות של לוח דרושים
 
 

הסיבה הראשונה שבגינה כדאי לחפש עבודה באמצעות לוח דרושים באינטרנט נובעת מהזמינות הרבה של לוחות כאלה. כאשר לוחות מסוג זה מועלים לאתרים רבים כל כך, אין כל קושי לבצע חיפוש משולב באתרים שונים. כאן חשוב לומר כמה מילים של הבהרה. בשל העבודה שחלק מהלוחות המקוונים בנויים בצורה בלתי נוחה וגרוע מכך – מכילים משרות שאינן מתעדכנות בתכיפות ורבות מדי לא רלוונטיות, יש שסבורים שהזמינות אולי הפכה רבה מדי.
אנחנו לא סבורים כך. הגולש כיום מתוחכם ומבין די מהר מתי מדובר על לוח דרושים מקצועי ואיכותי ומתי מדובר על לוח שאיננו כזה. כאשר מדובר על אתר של מעסיק גדול, כגון חברות שמתמחות במיקור חוץ, בהשמה ובאספקת כוח אדם למגוון רחב של משרות, המשרות יהיו לרוב מעודכנות, מגוונות, ומסודרות בצורה נוחה וברורה.

 
 
קל להתמקד, קל למצוא
 
שוק העבודה הנוכחי מאופיין בגיוון רחב, לא רק של סוגי משרות אלא גם במאפייניהם של מחפשי העבודה. בין דורשי העבודה ניתן למצוא בין היתר:
 

·חיילים משוחררים לצד אנשים באמצע החיים שמחפשים שינוי כיוון מקצועי.
·סטודנטים המחפשים משרה חלקית לצד הורים לילדים שזקוקים למשרה מלאה.
·צעירים בתחילת חייהם המקצועיים לצד אנשים שמחפשים משרה שתהווה התקדמות מקצועית.
·אנשים בעלי הכשרה מקיפה לצד כאלה שמחפשים משרות כלליות.

·אימהות שזקוקות לגמישות בצורה של משרת אם, לצד פנסיונרים שמחפשים מקור תעסוקה מתאים ויש, כמובן, עוד רבים אחרים.
 
 
כאשר בין דורשי העבודה ניתן למצוא גיוון גדול כל כך, כאן בדיוק מצוי יתרון חשוב נוסף של לוח דרושים אינטרנטי. כאשר מדובר על לוח רציני ומקצועי, קיימות אפשרויות שונות לסינון ההיצע הרב של המשרות. הסינון מאפשר לכל אחד להתמקד רק בהצעות העבודה הרלוונטיות עבורו. הסינון יכול להתבצע לא רק בהתאם לסוג המשרה (למשל משרות בתחום הכספים לעומת משרות בתחום המחשבים) אלא גם בהתאם למאפיינים נוספים כגון:
 

·אזור גאוגרפי – חלוקה על פי אזורים וערים.
·היקף המשרה – מלאהחלקיתזמנית, משמרות וכן הלאה.

·רמת ההכשרה – למשל הנדסאי לעומת מהנדס, מנהל חשבונות מתחיל לעומת מנהל חשבונות מדופלם וכן הלאה.
 
 
לסיכום, לוח דרושים באינטרנט מהווה התקדמות של ממש לעומת הלוחות הוותיקים שהודפסו בעיתונות. הם מאפשרים חיפוש איכותי, יעיל, מהיר וממוקד יותר מאי פעם.

עוד טיפים בנושא

איך כותבים קורות חיים?

כתיבת קורות חיים בדרך הנכונה מקובל כיום מכל אדם המעוניין להשתלב בשוק העבודה, לגשת דבר ראשון לכתיבת קורות חיים. קורות חיים, הם כרטיס ביקור של כל אדם,

קראו עוד »

מכתב מקדים לקורות חיים

בדרך למשרת החלומות שלכם, או אפילו בדרך למשרה הזמנית, עליכם לשלוח קורות חיים. אפשר, אך לא חובה, לצרף מכתב מקדים לקורות חיים. מכיוון שהמכתב הוא

קראו עוד »