המדריך לחיפוש עבודה בפייסבוק

מתי ביקרתם בפייסבוק לאחרונה? סביר להניח שממש לא מזמן… ככל הנראה העליתם פוסט, הגבתם, שלחתם קישור או סתם צפיתם בסרטון מעניין או מצחיק. מכיוון שלפייסבוק יש נטייה לשאוב אותנו פנימה, נספר לכם על הדרך להפוך את הרשת החברתית הגדולה בעולם למקור טוב לחיפוש עבודה. נסביר מה המשמעות של חיפוש עבודה בפייסבוק, מה הם היתרונות ומה הם החסרונות, נבין איך לייעל את החיפוש וגם נכיר עוד חלופות, שמומלץ להשתמש בהן.

הפיצו שאתם מחפשים עבודה

דרך לא רעה בכלל להשתמש בפייסבוק ככלי לחיפוש עבודה הינה להעלות פוסטים שאתם מחפשים עבודה בצירוף כישורים מיוחדים וניסיון. בקשו מחברים לשתף ולהעביר לחברים שלהם. כך, הפרטים שלכם עשויים להגיע למעסיק שייתן לכם את ההזדמנות שאתם מחפשים. אבל, לדרך הזאת יש גם חסרונות, למשל, שלא לכולם יש הרבה חברים ולא תמיד קל להגיע כך למשרות נחשקות. לכן, חשוב להכיר שיטה אפילו יותר טובה, למציאת עבודה.

קבוצות של מחפשי העבודה

במקביל לכך שאתם מפרסמים את העובדה שאתם מחפשים עבודה, נקטו יוזמה והיכנסו לקבוצות המתאימות. ברשת החברתית קיימות די הרבה קבוצות שהתכלית העיקרית שלהן היא החיפוש אחר התפקיד הבא. מי שינסה לחפש בכל הקבוצות, כל הזמן, ישים לב לחיסרון ברור: יש יותר מדי קבוצות, הן מתעדכנות כל הזמן ומהר, וקשה להיות יעילים.

היתרון – מי שיפעל נכון, יגלה כי קל יותר למצוא משרות טובות, בקבוצות הרלוונטיות.

כך תייעלו את החיפוש בפייסבוק

דרך טובה מאוד לייעל את החיפוש בפייסבוק אחר עבודה מתאימה, הינה לזהות את הקבוצה הרלוונטית.

במקום להיכנס לכמה וכמה קבוצות ולסרוק את כל הפוסטים, הגדירו בדיוק מה נחוץ לכם. למשל, אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בתחום בדיקת התוכנה, עדיף לחפש קבוצה למשרות הייטק. אך אפילו טוב יותר, לחפש בקבוצה שמיועדת לאנשי QA או לאנשים בעלי מוטיבציה אך חסרי ניסיון שעושים את הצעד הראשון בתחום.

להלן מספר דוגמאות לקבוצות חיפוש עבודה בפייסבוק: 

כמובן, יש קבוצות דרושים שהמיקוד שלהן שונה. למשל, אם מחפשים עבודה באזור תל אביב, או באזור השרון, או בכל מקום אחר, חפשו קבוצות של מחפשי עבודה לפי אזור גיאוגרפי מסוים. כמו כן, לאחרונה בדקנו ומצאנו שיש עוד קבוצות פעילות לחיפוש עבודה, למשל לאימהות לילדים קטנים, או למגזרים מסוימים, כדוגמת המגזר החרדי, או נוער.

כדי לייעל עוד יותר את החיפוש, היעזרו במילות מפתח טובות. זכרו כי קבוצות פעילות מעלות המון פוסטים. קל מאוד לפספס דווקא את הפוסט הרלוונטי, ובו הצעת עבודה שמתאימה בול בשבילכם. חיפוש בעזרת מילה נכונה או צמד מילים, יעזור להגיע מהר יותר למה שהכי נכון לכם. למשל "משרת אם" למי שמחפשת גמישות בעבודה. "בודקי QA", אלה צמד מילים שיעזרו להשתלב כבודקי תוכנה. כמובן, כל אחד צריך לנסות את מילות החיפוש שנראות נכונות, לפי סוג משרה ומאפיינים אחרים. הצעות אפשריות יכולות להיות למשל "דרוש אדריכל" או אולי "דרושה מנהלת" וכן הלאה.

כן, יש גם חסרונות לחיפוש עבודה בפייסבוק

אין ספק כי יש יתרונות נוספים לחיפוש עבודה בפייסבוק. למשל, אם אתם כבר שם, זו דרך טובה לניצול זמנכם. בנוסף, זה מקור מאוד זמין ונוח. אפשר בהחלט לאתר הצעות טובות, וגם עדכניות (שימו לב למועד פרסום הפוסט!). העדיפו קבוצות שבהן אתם מזהים פעילות ערה של מגייסים או מנהלי משאבי אנוש.

אבל, שימו לב לחסרונות. לפייסבוק יש נטייה לשאוב את הזמן, בלי ששמים לב. מהר מאוד יתחיל שיטוט ועיון בתכנים לא רלוונטים, סרטונים, פוסטים של חברים וכדומה. היו מודעים לכך והקציבו זמן לכך. כמו כן, יש די הרבה משרות שוות שמחכות לכם מחוץ לפייסבוק.

כלומר, אף פעם אל תתייחסו לרשת החברתית בתור המקור היחיד למשרה הבאה.

אל תוותרו על חלופות טובות

השקיעו את הזמן שלכם נכון במקורות שונים לחיפוש עבודה. חוץ מפייסבוק, הקפידו לבדוק מה חדש בלוחות דרושים מקוונים. אך אל תסתפקו רק בכך. היכנסו גם לאתרים של מעסקים ואף לדפי פייסבוק של חברות גדולות. וכמובן, פנו לחברת כוח אדם ומשאבי אנוש. בתוך שלל האפשרויות, תמצאו יותר אפשרויות ותקצרו את הזמן שבו אתם "בין עבודות".

מחפש/ת עבודה, באתר לין ביכלר תגלו משרות חמות, עדכניות, בכל הארץ ובשלל תפקידים.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »