איך משתמשים באתרי חיפוש עבודה?

אתרי חיפוש עבודה מהווים ערוץ מרכזי, שדרכו הציבור מחפש את המשרה הבאה. בשלב כזה או אחר, מגיעים לאתרים הללו מחפשי עבודה בגילאים שונים, בעלי השכלה שונה, בשלבים שונים בקריירה שלהם, אבל מסתבר שלא כולם משתמשים בהם בצורה אופטימלית. כתוצאה מכך, הולך לאיבוד זמן יקר ואפשר בקלות לפספס הזדמנויות ומשרות נחשקות.

רוצים לדעת איך משתמשים באתרי חיפוש עבודה באופן אופטימלי? רכזות ההשמה של לין ביכלר קיבצו עבורכם עצות לחיפוש עבודה, מעבר לחיפוש חופשי:

זיהוי אתרי חיפוש עבודה מהשורה הראשונה

לא כל בני האדם נולדו שווים, גם אם היינו רוצים שהמציאות תהיה כזאת. גם אתרי חיפוש עבודה לא נולדו אותו הדבר ולא כולם מנוהלים על הצד הטוב ביותר.

לפני שמשתמשים בצורה מושכלת באתרי חיפוש עבודה, כדאי קודם כל לזהות את האתרים הטובים יותר. אלה אתרים שבהם העיצוב וממשק המשתמש בנויים היטב. אלה אתרים שמנוהלים על ידי גורם מקצועי, כגון חברת כוח אדם או גורם וותיק בתחום פרסום הצעות העבודה. אתר שמנוהל נכון מכיל מגוון הצעות רחב וגם הרבה דרכים לסנן את המידע. חלק מהאתרים הטובים מאפשרים שימוש בחינם, עם אפשרויות מתקדמות כגון שליחת קורות חיים וטיפים מעשיים.

עשו שימוש נכון במיקוד מקצועי

אתרי חיפוש עבודה מובילים מאפשרים למקד את החיפוש בתוך שלל המשרות בכל מיני דרכים.

בין המיקודים החשובים ביותר תמצאו את המיקוד בתחום המקצועי. ניתן למקד את המשרות השונות שיוצגו לפניכם באתרי החיפוש לפי מקצוע או לפי ענף.

לפעמים הרצוי יהיה לבחור מיקוד צר, כמו חיפוש משרות בהנהלת חשבונות, למשל, או משרה בהנדסת מכונות. לפעמים יהיה נכון יותר לבצע מיקוד יותר כללי. למשל, להציג משרות בענף הכספים, שכוללות הרבה יותר אפשרויות. אחרי שתריצו כמה חיפושים, תוכלו לראות מה עובד עבורכם יותר ומה פחות.

היקף משרה ושעות רצויות

שוק העבודה הנוכחי כולל הרבה מאוד צורות העסקה, גם במונחי היקף משרה. לא מספיק להשתמש באתרי חיפוש עבודה לפי קטגוריות כמו ניהול כספים או ניהול משאבי אנוש. חשוב לשים לב ליכולת שלכם לזהות בקלות משרות שונות, גם לפי היקף משרה, אחוזי משרה ושעות העסקה.

אם אתם סטודנטים שפנויים לעבור בערבים אך לא בבקרים, אתרי החיפוש יוכלו להציג לפניכם משרות ערב. אם אתם מחפשים משרה שניה, להשלמת הכנסה, בחרו קטגוריה כגון משרה נוספת או משרה חלקית. באתרי חיפוש עבודה ניתן למצוא משרות קבועות ומלאות לצד משרות חלקיות או זמניות.

הגדירו את הדרוש לכם וכך תימנעו משליחת קורות חיים לתפקידים לא רלוונטיים. כך לא תבזבזו את זמנכם לחינם.

עד לאן תהיו מוכנים לנסוע בשביל העבודה

אתרי חיפוש עבודה כוללים אין ספור הצעות עבודה, מכל מקום בארץ. בעזרת כלים חכמים שנמצאים באתר, אתם יכולים למצוא בקלות את המעסיקים ומודעות הדרושים אשר סמוכים אליכם. אך שימו לב, בשביל תפקידים מסוימים ועבור תנאים מעולים, לפעמים שווה לנסוע גם למקום עבודה מרוחק. כך שאם אתם חושקים בתפקיד בכיר או אם אין לכם ניסיון ואתם כבר משתוקקים להתחיל, הרחיבו את החיפוש (מבחינת מיקום גיאוגרפי של המעסיק).

יש משרות בשבילן שווה אפילו להעתיק את מקום המגורים לתקופה מסוימת או אף לצמיתות.

מיקוד בעדכניות המשרה

לא כל אתרי חיפוש העבודה מתעדכנים באותה התכיפות. כדאי להעדיף באופן מובהק אתרים אשר דואגים לעדכן את המשרות השונות ולהסיר משרות שאינן רלוונטיות עוד. אך במקביל, ניתן לייעל את החיפוש באתרי חיפוש העבודה תוך שימוש בשיטות סינון בהתאם לתעריך עדכון המשרה. את המשרות העדכנות כדאי לתעדף, כלומר לפנות למעסיק או לחברת ההשמה המנהלת את הגיוס לפני שפונים לבדוק את המשרות הישנות יותר.

בימינו, משרות מאוישות די במהירות כך שלא כדאי לבזבז יותר מדי זמן על משרות ישנות, שככל הנראה כבר אוישו מזמן.

עשו שימוש בהרשמה לאתר

אם אתר חיפוש העבודה נתפס על ידיכם כמהימן, כלומר מקור איכותי שמנוהל היטב, בדקו אם יש אפשרות להרשמה. אפשרות להרשמה לאתר יכולה לאפשר לכם לעדכן את פרופיל המשרות המעניין אתכם. לאחר מכן, האתר למעשה שולח אליכם בהמשך משרות חדשות, שתואמות את הפרופיל שלכם. בצורה כזאת, אתם לא צריכים בכל פעם לסנן מחדש את כל ההצעות ומגיעות אליכם משרות עדכניות ומועדפות.

עוד טיפים בנושא

רעיונות לשינוי קריירה

תקופות מסויימות בחיים גורמות לנו לחשב מסלול מחדש בענייני קריירה. השחיקה גוררת עמה רצון לשינוי, אך לא תמיד, לפעמים מדובר בחוסר מימוש עצמי, שיעמום או

קראו עוד »

חיפוש עבודה שניה

השינויים בשוק העבודה ניכרים בצורה שבה כולנו מחפשים עבודה. הם ניכרים אפילו באופי מודעות הדרושים, בכך שיש מקצועות שנעלמים ואחרים שצצים. אבל המגמה שאותה נתאר

קראו עוד »

חיפוש עבודה אנונימי

לכאורה, קצת מוזר לדבר על אנונימיות, בשעה שגוגל או פייסבוק מגלות לכל העולם המון דברים, על כל אחד כמעט. אבל אולי דווקא בגלל מגוון הרשתות

קראו עוד »